top of page

ירידה בשמיעה בגיל המבוגר


מגוון מכשירי שמיעה

האם יש לך קושי לשמוע בטלפון? להבין מה אומרים כאשר ישנם רעשי רקע? יש לך צורך להגביר את הטלוויזיה? חשוב לך שיחזרו על הנאמר (המון פעמים... "מה"?) מתקשה לעקוב מה אומרים במהלך שיחה של שניים או יותר משתתפים? קשה לך להסתדר בהרצאות? לצפות בהצגות כי לא ברור לך מה נאמר בהן?

כנראה שקיים ליקוי שמיעה ואם גילך הוא סביב 60, ושכיח – 65 ויותר, הרי שזו יכולה להיות הסיבה לכך.

כנראה שהנך אחד מ 360 מיליון אנשים ברחבי העולם הסובלים מאובדן שמיעה ברמה כלשהי, זה בוודאי לא מנחם אותך.

כדאי וצריך לטפל בזה כי יש יתרון אדיר לשמיעה: מאפשרת תקשורת עם העולם ,פיתוח קשרים, הזדמנות ללמוד, להבין, להרגיש, להתפתח, להישמר מסכנות. לא פחות חשובה ההנאה מצלילים ומנגינות.

ירידה בשמיעה נמצאה כגורם סיכון נוסף לנפילות באוכלוסייה הבוגרת

אז אם יש הרגשה שהשמיעה כבר לא טובה כבעבר, כדאי לקבוע פגישה עם רופא אף אוזן וגרון שיפנה לבדיקת שמיעה. קביעת חומרת הנזק תוביל קרוב לוודאי להמלצה על שימוש במכשיר שמיעה.

למרות הקשיים ואף סבל בגלל פגיעה באיכות השמיעה, רבים מאד מביעים התנגדות ואף נחרצת, למכשיר שמיעה. אנשים אמרו (מתוך מחקרים) שמכשיר מסגיר את הבעיה, תיוג כ"זקן", חשש מחוסר נוחות, מטריד, יקר (למרות השתתפות כספית של קופת החולים). לא יפה

גם אם יש אמת לפחות בחלק מהטענות, כדאי להתגבר על החשש שברובו הוא פסיכולוגי ולמצות את היתרונות שבשמיעה. לא מעטים המבוגרים הגוזרים על עצמם בידוד חברתי כי מרגישים שהם מטרד, שקשה להם, לא מסוגלים להשקיע את המאמץ שבהתרגלות.

כיום קיים מגוון גדול של מכשירים זעירים, יש טכניקות אשר מסתירות מכשירים, והשמיעה בעזרתם קרובה לשמיעה רגילה. עם הזמן מתרגלים חשים שיפור באיכות החיים.

מה נעים יותר מסיפור קולח של נכדים? מהנאה בהצגה טובה ואפילו הליכה לקונצרטים?

ההחלטה והביצוע – בידיים שלך...


מכשיר שמיעה



שלכם באהבה,

תמי חיו.


9 views0 comments
bottom of page